V nedávných dnech jsme byli pozváni na oficiální zahájení provozu skladu těžkých náhradních dílů Českých drah v depu kolejových vozidel Brno. V rámci zahájení byli prezentovány a předvedeny námi dodané skladovací systémy v rámci komplexní dodávky, spolu s manipulační technikou.
Srdcem tohoto skladu jsou dva automatizované shuttlové (výtahové) zakládací systémy pro uskladnění drobnějšího materiálu, které velkou měrou přispívají k úspoře místa a pro obsluhu znamenají jednak přehlednost, ale také velkou úsporu času pro vychystání. Časový horizont vychystání je v tomto citlivém prostoru velmi důležitým faktorem. Operační systém strojů je propojený s interním systémem depa. Tento skladovací systém využívá maximálně vertikální prostor pro skladování s minilalizací záběru plochy skladu. Materiál přijíždí k obsluze po zadání příslušného pokynu na ovládací klávesnici.
Hlavní hybnou silou tohoto skladu je pak mobilní paletový regál pro skladování samotných těžkých náhradních dílů. Každý z mobilních podvozků je dimenzován na uskladnění více než 240 tun materiálu. Systém je řízen ovládacím zařízením Siemens-Simatic. Disponuje pouze jednou obslužnou uličkou, která je otevřena pouze v okamžiku potřeby přístupu ke skladové položce alokované v dané pozici. Tím dochází k významné úspoře nákladů na stavbu a maximálním využití m2 skladovací plochy.
Aby bylo možné sklad využít opravdu maximálně také celkovou disponibilní výšku skladu , byla dodána i ocelová vestavba, která nám zdvojnásobila vychystávací prostor a tímto bylo možné i prodloužení samotných podvozků mobilních paletových regálů.
Převoz a vychystávání materiál zajišťuje čtyřcestný retrak Linde R25 F, který díky své variabilitě umožňuje zaskladnění a převoz všech typů materiálu. Vozík díky své stabilitě umožňuje bezpečnou manipulaci ve výškách a minimalizuje šíři vychystávací uličky.
Našemu váženému zákazníkovi přejeme, aby námi dodané skladové systémy byly silným partnerem a pomocníkem v náročném provozu a samozřejmě, aby převažovali co nejvíce standardní servisní opravy nad těmi nutnými.
Také bychom rádi poděkovali za důvěru do nás vloženou, jsme velice rádi, že jsme součástí takto složitého, ale hlavně krásného projektu. Slavnostní zahájení provozu pro nás bylo hezkou tečkou za dokončenou prací a motivací do nových úkolů. Součástí otevření nového centrálního úložného depotu kolejových vozidel Českých drah v Brně, bylo i slavnostní přestřižení pásky, kterého se účastnil ředitel a majitel naší společnosti pan Vladimír Přikryl a prodejní manažer celého projektu Ing. Tomáš Hoda. Projekt byl dalším úspěšným počinem spolupráce naší společnosti s největším Českým drážním dopravcem.